Thursday, July 30, 2009

Himpunan MANSUH ISA


Whenever one's right is been deprived, Islam as it was revealed will come forward to fight for it. I am of the firm conviction that ISA is of an ABUSIVE Act ever enacted. Man's right is always man's right. No one, be they Muslim or non-Muslim, can be confined in imprisonment without him be brought before the court. But UMNO/BN is abusing ISA which was preliminarily for Communist detention, changing it to become draconian law for Malaysian.



(klik utk maklumat & panduan perhimpunan)

Sebab apa kita mesti datang:
  1. Kerana ia merupakan tanggungjawab kita (a) sebagai salah seorang warga negara Malaysia dan kewajipan kita (2) sebagai seorang Muslim untuk menentang segala bentuk keZALIMan dan keJAHATan tidak kira dilakukan oleh siapa kepada siapa.
  2. Untuk menyatakan kesungguhan kita betapa ISA memang tersangat zalim dan tidak lagi relevan
  3. Untuk menunjukkan rasa prihatin kita kepada mangsa-mangsa tahanan ISA yang tidak bersalah. Mereka perlu dibicarakan sebelum dipenjarakan as the Law says, "Everyone is consider innocent until he is proven guilty". Tak ada bicara, macam mana boleh kata bersalah?
  4. Untuk menyatakan bahawa rakyat punya hak ke atas pemimpin. Mereka bukan Tuhan bumi dan langit yang perlu disembah dalam kejahatan.
  5. Demi menjamin masa depan negara Malaysia yang lebih transparent, aman dan adil

________________________________________________________

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang dipaparkan di mohdfit3.blogspot.com dihasilkan untuk tujuan perkongsian dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat mohdfit3.blogspot.com hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin saya terlebih dahulu.

"Islam Memimpin Perubahan"

IBNASMUNI @ www.mohdfit3.blogspot.com
30020 Ipoh, Perak

No comments:

Post a Comment